Especials·Recomanacions·Enllaços d'interès·Glossari d Assegurances
 

Cotxes elèctrics, vehicles híbrids i amb pila de combustible

CONTACTE
Atenció al client
901 500 300 • 93 496 47 96
servitel_atlantis@gacm.es
 Altres serveis i telèfons
 Cercador d'Oficines
CP:

.jpg
Cotxes elèctrics, vehicles híbrids i medi ambient

Encara que no es pugui dir el mateix dels cotxes elèctrics, els cotxes híbrids ja han donat el salt des de les pàgines de les revistes de motor a les carreteres espanyoles i actualment al mercat es troben models atractius a preus assequibles. Aquests vehicles contaminen menys, la qual cosa contribueix a una millora mediambiental i permeten estalviar en combustible. A més, en contractar l’assegurança de cotxe a través de ATLANTIS, proporcionen descomptes del 20% de la tarifa, el que representa un estalvi econòmic anual.
 

Quan ens referim a un cotxe d'aquest tipus, parlem d'un vehicle que compta amb dos motors: un de combustió interna a benzina i un motor elèctric. Segons els models, tots dos motors participen en la tracció del vehicle en diferents proporcions. En aquests casos, l'autonomia del cotxe és similar al d'un convencional donat que no hi ha connexió a la xarxa.
 

La possibilitat de connexió a la xarxa elèctrica la brinden els cotxes híbrids amb endoll o  “enchufables”. Aquests vehicles, que també posseeixen dos motors, utilitzen generalment tant el motor de tracció elèctric, com el de combustió interna. En aquest tipus de models les bateries són més grans que en l'híbrid sense endoll, i els primers 50-60 quilòmetres es poden recórrer solament amb electricitat. A partir d'aquest moment es posa en funcionament el motor de benzina, que és el que pren el relleu.
 

Finalment, els vehicles elèctrics són aquells que compten amb una bateria gran que alimenta el funcionament d'un únic motor elèctric que es carrega a través de la xarxa. La seva extensió generalitzada abans haurà de sortejar algunes incògnites que es deriven de la pròpia naturalesa d'aquesta manera d'energia. Hi haurà energia suficient per a tot i per a tothom quan el parc automobilístic es torni elèctric?; quin serà la forma de proveïment d'energia?; quant costarà carregar el cotxe?.
 

El cotxe elèctric posa a sobre de la taula reptes i qüestions importants sobre la disposició de les xarxes de subministrament i descàrrega d'electricitat suficientment sòlides o el desenvolupament de bateries amb una major autonomia.
 

Les opcions més amigues del medi ambient

Tant els vehicles elèctrics com els de gas contribueixen de forma important a la disminució de la contaminació atmosfèrica. Autobusos i camions comencen a emprar el gas natural comprimit, eliminant així les emissions de plom, metalls pesats, partícules i diòxid de sofre, al mateix temps que disminueixen les emissions d'òxids de nitrogen, monòxid de carboni i hidrocarburs. A tot això sumen un estalvi econòmic i un descens del soroll ambiental.
 

També existeixen iniciatives que porten l'híbrid a autobusos de gas natural comprimit, desenvolupant així un transport que potencia els avantatges energètics i ambientals de tots dos tipus de vehicle: és l'autobús híbrid gas natural comprimit-elèctric per al transport metropolità de la ciutat de Barcelona.

De forma paral•lela s'estan obrint camí les investigacions sobre vehicles elèctrics alimentats per pila de combustible recarregada per hidrogen. L'hidrogen com a combustible compta amb l'avantatge que genera un gran poder calorífic. Encara que la seva forma d'obtenció és diversa, en la pila de combustible s'obté a força d'un procés d'electròlisi inversa mitjançant el qual es recarrega la bateria que subministra energia al motor elèctric. Aquest tipus de cotxes, les emissions dels quals seran únicament de vapor d'aigua i de calor, són més nets que els elèctrics convencionals i més autònoms, per això una part de les grans automobilístiques està apostant i dirigint la seva recerca cap a ell.
 

El mercat actual

Malgrat l'estalvi energètic dels cotxes híbrids amb endoll i elèctrics, el seu problema és el subministrament de corrent. Els que van amb piles recarregables a la xarxa no tenen gran autonomia i el temps de repostar és alt.
L'aposta sembla centrar-se en els vehicles elèctrics alimentats per pila de combustible recarregada per hidrogen. El temps de repostar és d'uns pocs minuts encara que aquí el problema ve perque només existeixen 250 punts de servei d'hidrogen al món, dels quals 4 estan a Espanya.
L'any 2013 ha presenciat diversos acords de grans companyies automobilístiques per al desenvolupament d'una pila conjunta de combustible sobre la base de l'hidrogen i ja s'estan construint els primers prototips que integren aquest sistema.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers, per a realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Vull saber més.
 
 Avís legal · Entitats del Grup ACM Espanya · Política de Privacitat del Grup ACM Espanya · Contacte · Mapa Web · Preguntes Freqüents · Política de cookies · Informació legal

Els productes distribuïts sota la marca ATLANTIS estan assegurats per les entitats del Grup ACM Espanya.
2019 ATLANTIS